BIT Status

All systems are operational.

10 years ago —

NL

Om 21.30 uur is er een storing van ongeveer 2 minuten opgetreden op een core switch in SARA, Amsterdam. Verkeer wat normaliter via deze switch gerouteerd was is omgeleid via andere paden, dit kan wel een korstondige onderbreking opgeleverd hebben. Verkeer via BIT UMTS-accounts, DSL-verbindingen en extended ethernet verbindingen hebben gedurende deze periode niet gewerkt. Klanten die een VLAN van BIT-1 of BIT-2 in Ede naar SARA afnemen zullen gedurende deze 2 minuten een storing ondervonden hebben. Inmiddels is de switch weer een uur stabiel.


Update geplaatst op 17/09/14, 02:44 door Teun Vink
Om 2.20 uur is er opnieuw een probleem opgetreden met deze router, wat weer een onderbreking op eerdergenoemde diensten en onderbrekingen opleverde van +/- 2 minuten. Wij zijn hardwareproblemen op deze switch gerelateerd aan defect of corrupt geheugen. Daarom gaan wij deze switch nu onmiddelijk vervangen. Een engineer van BIT is onderweg met een reserve-switch naar SARA om deze daar in te richten en vervolgens te vervangen. Dit zal de komende uren gaan gebeuren.
Update geplaatst op 17/09/14, 03:30 door Teun Vink
Om 3.20 uur was er opnieuw een verstoring van enkele minuten. Onze engineer is nog onderweg naar SARA met de vervangende hardware.
Update geplaatst op 17/09/14, 04:13 door Teun Vink
Onze engineer is inmiddels op lokatie en is bezig om voorbereidingen voor het vervangen van de switch en het overzetten van de configuratie uit te voeren. Als dit omgezet gaat worden zal dit gedurende enige minuten een verstoring van alle verbindingen via deze switch veroorzaken. Dit heeft gevolgen voor alle diensten genoemd in het eerste bericht van deze storingsmelding.
Update geplaatst op 17/09/14, 04:14 door Teun Vink
Om 4.11 uur trad er opnieuw een verstoring op op de diensten genoemd in het eerste bericht van deze storingsmelding. Het lijkt erop dat de switch nu volledig gecrasht is, alle diensten blijven onbereikbaar. We streven ernaar de defecte switch zo snel mogelijk te vervangen.
Update geplaatst op 17/09/14, 05:17 door Teun Vink
De defecte switch is inmiddels verwijderd, de vervangende switch wordt nu geconfigureerd.
Update geplaatst op 17/09/14, 05:50 door Teun Vink
De configuratie is afgerond, we zijn nu bezig te controleren of alles weer naar verwachting werkt.
Update geplaatst op 17/09/14, 06:03 door Teun Vink
De controles zijn uitgevoerd, de switch functioneert goed.

EN

At 21.30 a failure of +/- 2 minutes occurred on a core switch in SARA, Amsterdam. Traffic which was normally routed through this switch is routed through different paths, this may have generated a short interruption. Traffic through BIT UMTS accounts, DSL connections and extended Ethernet connections have not worked during this period.
Customers who have a VLAN from BIT-1 or BIT-2 in Ede to SARA will have experienced a malfunction during these 2 minutes.
Meanwhile, this switch is stable again.


Update posted on 17/09/14, 02:44 by Teun Vink
At 2:20 pm another problem occured with this router, which is a break on the aforementioned services and interruptions of +/- 2 minutes. We found hardware problems on this switch, related to defective or corrupt memory. Therefore we will now immediately replace this switch. An engineer from BIT is on his way to SARA with a spare switch to replace the old switch.


Update posted on 17/09/14, 03:30 by Teun Vink
At 3:20 pm there was another disturbance of a few minutes. Our engineer is still on his way to SARA with the replacement hardware.
Update posted on 17/09/14, 04:13 by Teun Vink
Our engineer has been on site and is working to prepare the replacement of the switch and transfer the configuration to perform. This will cause a disturbance of all connections to this switch for a few minutes. This has implications for all the services mentioned in the first post of this storingsmelding.
Update posted on 17/09/14, 04:14 by Teun Vink
At 4:11 pm another disruption in the services, as mentioned in the first post of this error message, occured. It seems that the switch is now completely crashed, all the services remain out of reach. We strive to replace the broken switch as soon as possible.
Update posted on 17/09/14, 05:17 by Teun Vink
The damaged switch has been removed, the replacement switch is now geconfigureerd.
Update posted on 17/09/14, 05:50 by Teun Vink
The configuration is completed, we now make sure everything works as we have expected.
Update replaced on 17/09/14, 06:03 by Teun Vink busy
The checks have been done, the switch is functioning properly.

Incident UUID aff2df10-1fb1-426d-a32e-afcd9b0aaf76